Zelf een hondenbed maken

 De pup is zindelijk! Om dat te vieren was het tijd voor een mooi, groot hondenkussen voor in de bench. Van een oud matras, een douchegordijn en fleecedekentje, knutsel je zo een goedkoop hondenbed in elkaar... En dat allemaal zonder naaimachine!



Zelf een groot én goedkoop hondenkussen maken


Op Pinterest kwam ik een hondenhoes tegen die je zelf in elkaar kon knopen i.p.v. met de naaimachine aan de gang te gaan (zie mijn Pinterestbord "Dog DIY"). Dit leek mij perfect. Om te voorkomen dat de hondenmatras nat wordt bij een ongelukje, heb ik een extra kussenhoes eronder gemaakt van een douchegordijn.

In 5 stappen een hondenbed zelf maken


Wat heb je nodig voor een groot hondenmatras?

Stap 1: Snijd een schuimrubber matras met een broodmes in de gewenste afmeting af. Je kunt eerst met een stift aftekenen waar het matras moet worden afgesneden.



Mijn pup was zo al tevreden met het resultaat! Ze ging er meteen op liggen.


Er ontbreken echter nog een aantal stappen om het hondenkussen waterproof én mooi te maken.

Stap 2: Knip het douchegordijn op maat. Ik heb het dubbelgevouwen zodat ik één kant niet hoef te knippen.



Stap 3: Plak met plakband (ik heb het met dubbelzijdig plakband gedaan) het douchegordijn om het schuimrubber vast.


Stap 4: Vouw de fleecedeken dubbel over het hondenbed en knip op maat, indien nodig.


Stap 5: Knip de zijkanten van de deken in gelijkmatige franjes en knoop deze aan elkaar.


En klaar is het ligkussen voor de hond! Perfect op maat, waterproof en ook nog eens lekker zacht.



Zo, nu eerst even uitrusten van al dat werk ;) 


p.s. Het flostouw op de foto is ook zelfgemaakt: "Zelf speelgoed maken voor je puppy"